2009. április 30. - „Lépkedünk…”

 

Kicsit nehezemre esik írni erről, nehéz az érzéseket leírni.., nem is lehet.., mégis megpróbálom, mert tudom, hogy többen vannak, akik szerettek volna eljönni Béla búcsúztatására, csak nem állt módjukban.


Sokáig nem fogtam fel. Mikor felmentem MSN-re és nem láttam bejelentkezve, úgy éreztem, hogy csak elment valahova és épp nem ér rá. Mikor a következő koncertre gondoltam, és az agyammal tudtam, hogy biztos nem lesz ott, azt éreztem mégis: Hát jó, akkor majd az utána következőre már biztos el tud jönni, és akkor majd megkérdezem tőle, hogy mi is volt vele ez a halál dolog. Ezek az érzések kavarogtak bennem állandóan, mikor leültem a gép elé, és benéztem az Ibolyás oldalakra.


A temetés bizonyos értelemben ezt megváltoztatta. Április 30-án úgy éreztem, hogy együtt voltunk vele ott az Urna Pantheonban, és ott elmondta nekünk, hogy ő most végleg elment, és azt is, hogy hogyan marad mégis velünk, amit igazából előtte is tudtam, de most konkrétan éreztem is és valahol belül megnyugodtam.

A temetés nem is jó szó, én sokkal inkább búcsúzásnak nevezném és nem csak azért, mert hamvasztás utáni urnás temetés volt. Hanem mert tényleg elbúcsúztunk egymástól. Nem eltemettük őt, soha nem fogjuk eltemetni, hanem elbúcsúztunk az ő földi lényétől, a lelkét pedig magunkba szívtuk, így itt él bennünk örökre.

A búcsúztatón az OIRO részéről 14-en voltunk személyesen is jelen (Györgyi, Cicka, Ági, Rossi, Csilla, Joe, Kati, Wpetya, Emese, Obj, Ultraviolet, Luca, Atasz, Szilvert).

El kell mondanom, hogy lett volna egy 15. ember is: Ibolya. Mikor értesült Béla haláláról, nagyon megrendítette a hír és rögtön mondta, hogy el szeretne jönni a búcsúztatására. Emlékezett rá egész pontosan, hogy ki volt Béla, „Nem ő az, aki az Old Man’-sben az első asztalnál szokott ülni?..” és hosszasan beszélt róla, pedig valójában csak látásból ismerhette, mégis felidézte azt a pár alkalmat mikor egy-két szót váltottak, ha Béla néha odament hozzá valamiért gratulálni. Tehát a jelenlévő 14 OIRO-s mellett és a lélekben ott lévő összes többi fórumtárs mellett, lélekben Ibolya is jelen volt. Személyesen egy Vacsoracsatás interjú miatt nem tehette ezt meg.

Páran együtt mentünk a helyszínre két kocsival, ahogy annak idején koncertre is szoktunk. Közben eszünkbe jutott az első találkozónk, amit Béla szervezett 2004. december 4-én a Millenáris koncert előtt. Többen ekkor ismertünk meg ugyanis egymást személyesen. Eszünkbe jutott mennyit vesztettünk volna, ha ez nincsen. Eszünkbe jutott, hogy mostanában meg milyen ritkán találkozunk, hogy mennyire ritka, hogy így ennyien együtt vagyunk azok közül, akik akkor személyesen megismertük egymást. Most Béla ismét találkozót szervezett nekünk, s emlékeztetett, hogy ezek az emberi kapcsolatok milyen értékesek számunkra.

A temető bejáratánál találkoztunk azokkal is, akik külön jöttek, majd együtt indultunk az Urna Pantheon épületéhez, a 9 szál fehér rózsából készült OIRO-s csokrunkkal, és emlékekkel teli szívünkkel. (Itt köszönöm mindenkinek, aki anyagi felajánlást tett a csokorral kapcsolatban, az árát végülis ott helyben összedobtuk.) Egy üres fehér szalagot rakattunk a csokorra, melyhez egy kártyát tűztünk, rajta egy Aidás idézettel, amit az egész OIRO és Ibolya nevében csináltam.


A búcsúztató szép volt, megrendítő és nagyon bensőséges. Már az Urna Pantheon maga is egy szép hely, mely végtelen tiszaságot, csendet és nyugalmat áraszt. Beléptünk. Elég sokan voltak, akik ismerték, szerették Bélát, ott álltak körben. Ott volt a családja is, felesége, lánya, és közelebbi hozzátartozói. Ott állt az urna a hamvakkal középen az asztalon.. És ott volt Béla lelke is velünk, mely a búcsúztató alatt úgy érzem belénkkúszott, ide belülre az emlékek mellé.

Miután beléptünk, páran akik személyesen is ismertük a családtagjait, odamentünk részvétet nyilvánítani. Igaz nekem alig jött ki hang a torkomon, csak megpusziltam és szorosan átöleltem a lányát.. ő látta mennyien eljöttünk az OIRO-tól, és elmondta milyen sokat jelent ez neki. Ezután baloldalt hátul megálltunk sorban. A barátok, kollégák, ismerősök pedig csak jöttek jöttek, már nem is fértek el mind bent, sokan az épület előtt hallgatták a búcsúztatót, mely hamarosan kezdetét vette, a hangfalakból megszólaló Halotti beszéddel. Míg a vers sorait hallgattuk, magam előtt láttam Bélát, felidéztem az arcát, a szemét, a mosolyát, a hangját, a mozdulatait, miközben a lánya könnyes szemét néztem.


Polgári búcsúztató volt, a vers után egy hölgy mondta a búcsúztató szövegeket. Előbb Béla életéről, életútjáról mesélt, születésétől kezdve mostanáig, illetve megemlítette azokat a dolgokat amik a legfontosabbak voltak neki az életében: Kiemelte a lányát, a családját, az életét végigkísérő sakk szenvedélyét, a zeneszeretetét, és Oláh Ibolyát, akire a Megasztárban figyelt fel.

Ezután következett az egyik legmegrendítőbb rész: Béla lányának búcsúzó soraival folytatta a hölgy. Kati gyönyörűen összefoglalta a levélben, hogy mit jelentett számára az apja, azokban a sorokban benne volt minden, a végtelen szeretettől a mélységes fájdalomig. Pár szó még mindig a fülembe cseng: „Attól fogva, hogy megtanultam beszélni örök szerelmet kötöttünk mi egymással”, „Olyanok voltunk mint egy embernek a két fele”, „Ott volt velem mindig, mindenhol”, „Három álmából egy megvalósult mikor átvettem a diplomámat” „Július 18-án valósult volna meg a második álma” „Számomra a legfontosabb ember a világon”, „Nem csak az apám, de a legjobb barátom is volt”.

Belül már sírtam, fojtogatott..

Ezután a hölgy összefoglalta, hogy kik búcsúznak tőle: „Lánya, felesége, barátai, kollégái, ismerősei és az Oláh Ibolya Baráti Kör..” A végén pedig arról beszélt, hogy el kell őt engednünk innen a földi világból, de a lelke itt van velünk, ő lát minket most is, továbbra is velünk lesz, és vigyázni fog ránk.

Ezek voltak a búcsúztató utolsó szavai, majd néma csendben, lehajtott fejjel emlékeztünk, és próbáltuk elfogadni a történteket. Nagyon erősen éreztem, hogy Béla ott van velünk, közel, nagyon közel. Ekkor hirtelen a csendet megszakította egy fájdalmas, gyönyörű hang: „Lépkedünk, létünk sikátorán, démonoknak, birtokán..” - Hasított belénk a hangszórókból megszólaló Aida-dal. Az egész OIRO-s csapatból egyszerre tört ki a zokogás, ami eddig felgyülemlett. Ekkor éreztem csak igazán, hogy Béla itt van velünk. Rengeteg érzés öntött el hirtelen. Azt hiszem a dal alatt végigpergett előttem az az 5 év amióta én ismerhettem őt, amiket ő tett, amikor beszélgettünk, amikor együtt volt velünk ő is koncerten, amikor együtt volt velünk az Aidán. Aztán az is, amikor mind együtt néztük a bizonyos jelenetet, ahogy Aida és Radames besétálnak a sírba és rájuk záródik a fedél, míg éneklik ezt a csodálatos dalt. És most, mikor a könnyektől elhomályosult szememmel
a dal közben egyszercsak felnéztem, azt láttam, hogy nagyon halkan és finoman épp az ő urnáját teszik be a falba, s zárják rá a fedelet. Megrázó volt. Emellett bennem zakatolt az is, hogy ennél szebb búcsúja egyszerűen nem lehetett volna, ő sem tudott volna ennél szebbet elképzelni, mennyire jól ismerte, és érezte őt a lánya.. Bennem volt továbbá valami egészen erős összetartozás érzés a mellettem álló OIRO-s barátaimmal. Hallottam őket magam mellett és éreztem, éreztem, hogy mi pontosan ugyanarra gondolunk, ugyanúgy emlékszünk, és azt is, hogy ekkor Béla lelke átjárt minket, és egy utolsó örök nyomot hagyott ott. Tudatosította végleges fizikai elmenetelét a Földről, és tudatosította, hogy örökre bennünk él tovább, és vigyáz ránk.
 


A dal végén mikor oszlani kezdett a tömeg, mi még szótlanul ácsorogtunk ott egy darabig, az előző katartikus percekből próbáltunk magunkhoz térni. Bennem ezután valami érdekes, megmagyarázhatatlan nyugodtság érzés keletkezett. Közelebb léptünk még egy pillanatra a falhoz, melyen - szülei mellett - a mi Schreiber Bélánk nevét olvashattuk. Végül elindultunk kifelé, hazafelé sétálva még beszélgettünk és Béla lányáéktól is elköszöntünk. A bejárat előtt a Bélának szánt sok-sok virág között pedig elhelyeztük az OIRO-s fehér rózsa csokrot.
Szerző: szilvert  2009.05.01. 23:37 18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ibolyasvisszapill.blog.hu/api/trackback/id/tr216382805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wpetya 2009.05.02. 18:23:31

Emlékezzünk egy nagy emberre, egy nagy ember versével és egy nagy ember előadásában. http://www.youtube.com/watch?v=so-kunWPEpo

Györgyi 2009.05.02. 18:49:14

Már nagyon hiányzott egy ilyen részletekbenyúló, érzelemgazdag bejegyzés. Mint a régi szép időkben. Sajnálom, hogy egy ilyen szomorú alkalom adott erre okot. Mindent elmondtál ezzel a pár sorral. Nagyon szépen összefoglaltad. Köszönöm!

fmr 2009.05.02. 19:19:01

Van egy ilyan érzésem, hogy csak előrement asztalt foglalni, ahol a sors kegyelméből, előbb utóbb valamennyi fórumtag is helyet foglalhat.

Zsuzsa 2009.05.02. 19:55:18

Köszönet a beszámolóért, a csokorért, a jelenlétetekért. Boldog vagyok, hogy egy ilyen csapat tagja lehetek! Zsuzsa

Bogi 2009.05.02. 21:02:01

Én is köszönöm a beszámolót! Meg is könnyeztem! Gyönyörű lett a csokor is! Béla örökké szeretni fogunk!!!

Gerbera 2009.05.02. 21:46:38

Megrendítő és felemelő beszámoló volt, hálás köszönet érte.Nagyon jó érzés Hozzátok tartozni.

Hegedüs Kati 2009.05.03. 06:27:42

Nagyon jól ismertem és szerettem Bélát. Nagyon megrendített a halálhíre, Sokat leveleztünk az interneten keresztül. Sokat segített nekem a számítógép és az internet rejtelmeinek megismerésében. Sajnos több mint egy hónapja nem néztem be az OIRO-ra és így nem értesültem a halálhíréről és a temetésére sem tudtam kimenni. Ma a Szilvert vírus értesítő leveléből értesültem,erről a számomra féjdalmas hírről. Ha legközelebb talán a jövő héten megyek a temetőbe,meglátogatom őt. Legalább egyedül leszek és el tudok vele beszélgetni.Nagyon segítőkész jó barát volt. Nagyszerű ember,igazi finom úriember volt. Béla.Sok Ibolyát hallgass és sok jó sakkpartit játszál ott a másik dimenzióban. Pihenj békében. Emléked megőrizzük. Hegedüsné Kata

Schreiber Katalin 2009.05.03. 12:44:37

Köszönet Szilvertnek, hogy mindezt leírta, nagyon sokat jelent nekem, el sem tudom mondani mennyit és köszönet mindenkinek aki rá emlékezik annyi szeretettel a szavaiban. Ismeretlenül is nagyon szeretlek Titeket! Schreiber Katalin

Luca 2009.05.03. 14:00:15

Fmr: megrendítő, amit most ide írtál. Tökéletesen igazad van, szerintem is ez történt. Mindig Béla volt az, aki asztalt foglalt a baráti társaságának ideát, ugyanezt teszi biztosan odaát is.Mert úriember, tudja, hogy ez egy ilyen férfi dolga, mint amilyen Ő.Köszi, Béla....

wpetya 2009.05.03. 16:05:54

Igen Lucus úriember volt. Sajnos odafönt már Lalával van.

wpetya 2009.05.03. 16:08:58

Most is úriember.

obj 2009.05.04. 00:05:27

Köszönjük Szilvert, ezt kevesen tudták volna így, ilyen jó ízlésel leírni, mert erről nem könnyű beszélni, a szavakat nehezen találja az ember. Neked sikerült, fiatal korod ellenére. Újra átéltem azokat a mélységesen megíndító pillanatokat, higgyétek el, minden úgy volt, ahogy Szilvert leírta. Sosem fogjuk elfelejteni.

cicka 2009.05.04. 12:29:16

Köszönöm, Szilvert! Pontosan úgy fogalmaztad meg, ahogyan történt, amit éreztünk, amit gondoltunk! Nagy megkönnyebbülés, hogy nem nekem kell szavakba öntenem... annyira nehéz... Csak egyetlen dolgot fűzök hozzá: SOHA ÉLETEMBEN NEM HALLOTTAM OLYAN SZÉPEN SZÓLNI AZ AIDÁT, mint ott, akkor a márványfalak között! Most már örökre így fogok emlékezni rá... és ez a dal lett "Béla sírdala" a számomra. Előtte is ezt dúdolgattam, amikor eszembe jutott, s most már végleg összekapcsolódik a kettő...

Joe 2009.05.04. 12:55:52

Szilvert, köszi a szívet tépő összefoglalót és köszönet Bélának hogy megismerhettelek, meg a többieket is...szegényebb lennék nélkületek

szilvert 2009.05.04. 13:24:32

Kati, mi is szeretünk Téged.

krumpli 2009.05.08. 20:22:12

én is megkönnyeztem. de nekem még mindig itt van...

Ági 2009.05.14. 22:42:31

Szilvert köszönöm. Én még mindíg nem tudok írni róla. Magam számára is megdöbbentő, hogy milyen mélyen érintett Béla hirtelen halála. Még soha nem éreztem annyira, hogy mindannyian egymáshoz tartozunk, mint a búcsúztatón. Elvesztettünk valakit közülünk, aki mindannyiunknak fontos volt. Csak az segít, ha megmaradunk egymásnak és nem felejtjük el Bélát sem. Azt mondják fontos a szeretetet kimutatni és kimondani, mert soha nem tudhatjuk, hogy meddig tehetjük meg. Kár, hogy Bélának már nem modhatjuk.

obj 2009.05.15. 13:33:30

Ági, ez így van, és ezt Béla nagyon is tudhatta, mert ha vitatkoztunk valamin, és Ő nem értett egyet valamivel, akkor is úgy kezdte ellenvéleményét, - hogy ne bántson meg, - pl. nekem: nagyon szeretlek obj, de ......:)
süti beállítások módosítása