Tiszadob

Mindenkinek javaslom, hogy legalább egyszer látogasson el erre a helyre, akár az IBK-val, akár egyénileg, családdal vagy barátokkal. Mindenképpen megéri. Már a gyönyörű és nyugodt környezet miatt is érdemes egyet kirándulni Tiszadobra. Hát még ha néha Ibolyával is összefut az ember…:)

TISZADOB nagyközség Szabolcs-Szatmár-Bereg megye földrajzilag legnyugatibb fekvésű 3200 lakosú települése, lényegében három megye találkozásának csücskében fekszik, Nyíregyházától mintegy 45 km-re. Neve vagy személynévi eredetű, vagy a szláv tölgyfa szóból származik.  

Közigazgatásilag Szabolcs, kultúrtörténeti gyökereiben inkább Hajdú, megélhetésének kényszervonzalma, főként az elmúlt évtizedek ipari-kenyere nyomán, Borsodhoz köti. A falu - hasonlóan a többi nyíri mezőségi településhez - két beltelkes, sugaras, halmazos település. A falu közepén van a Szabadság tér (a régi Tubus tér) a Tubus-toronnyal. Az északi falurész a Felvég, a déli az Alvég, a nyugati pedig a - mélyebben fekvő - Bóthát. 

Honfoglalás kori település, népi építészete és faluszerkezete az Árpád-kor emlékét idézi. 1846-ban itt, az "Alföld árvízi kapujában", pontosabban a település melletti Urkomdűlőben tette gróf Széchenyi István a Tisza szabályozás nagy művének első kapavágását. A kor és a mű kiemelkedő személyeinek Széchenyi Istvánnak, Vásárhelyi Pálnak és Andrássy Gyulának állít emléket a Tisza-szabályozási hármas emlékműcsoport, amelyek külön-külön is impozáns látványt nyújtanak. 

A község 1000 hektárnyi természetvédelmi területéhez holtágak, ártéri erdők, füves puszták tartoznak. A kiváló ártéri életfeltételeknek köszönhetően a terület növény- és állatvilága páratlan gazdagságú. A Tisza legnagyobb gémtelepén, a Tölgyes-erdőben 80-90 pár gém építi malomkeréknyi fészkét a fák csúcsa közelében. 

Ám ami igazán kivételessé teheti a tiszadobi kirándulást, az az élő és a holt Tisza ölelésében található ANDRÁSSY-KASTÉLY. A soktornyú, mesébe illő palotát, 1880 és 1885 között, a francia gótika stílusában építtette Andrássy Gyula, volt miniszterelnök, Alpár Ignác tervei szerint. A szájhagyomány szerint Erzsébet királyné tiszteletére, a Loire menti kastélyok mintájára készült épületnek - az év körmintájára - 4 bejárata, 12 tornya, 52 szobája és 365 ablaka van.

A kastély szállóként működik, nagy termeiben rendezvényeket és konferenciákat tartanak. Szépségét csodálatos környezete növeli. Északi oldalát a még most is pompás látványt nyújtó buxus-labirintus, az angolpark övezi, délen franciapark, keletről a Tisza, nyugaton és északon a labirintus után az 500 hektáros parkerdő fogja körül. A falu központjában érdekes látványosság a műemlék-gabonatároló, a "Tubus" ami egykoron szintén az Andrássyak tulajdonában volt.

A műemléki védelem alatt álló ingatlan területén a kastély épületén kívül számos kisebb-nagyobb épület áll. Ezek egy része az Andrássy család idejébol származik, mások a gyermekotthon céljaira épültek. 

Tiszadob a legutóbbi időkben nagyszerű kulturális hagyományt teremtett a "ZONGORA ÜNNEPE KELETEN" komolyzenei fesztivállal, amelyen világhírű művészek lépnek fel. A település szülötte Réti Mátyás festőművész, kinek alkotásaiból állandó kiállítást tekinthet meg az idelátogató. A falusi holtágon kiépített szabad-strand fogadja a helyieket és várja a felfrissülni vágyókat. A nagyközségben egyre több falusi vendégfogadóház működik melyek színvonalas szolgáltatásokat kínálnak vendégeinek.  

„Ez a Tiszadobi nevelőintézet, gyakorlatilag itt nőttem fel. Nem nagyon szeretek beszélni, olyan magamnak való típus vagyok. Azért szeretem ezt a helyet, mert itt tökéletesen el lehet bújni…” (Ibolya)

Tiszadob, Andrássy kastély

Szerző: szilvert  2006.02.21. 13:08 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ibolyasvisszapill.blog.hu/api/trackback/id/tr766383165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Régi tv2-es blogból áthozva (54) 2006.04.06. 18:08:05

Írta: szilvert Dátum: 2005-08-03 23:10:21 névtelen: Javaslom olvass is, ne csak a képeket nézegesd, akkor talán nem kérdezel ilyen hülyéket...vagy az már megerőltető lenne neked mi?... Írta: Anonim Dátum: 2005-08-03 16:04:48 Ez mind az Ibié? naháááááááááát,hogy mire vitte a ....WC-tőőől!!!!!! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-24 00:48:00 Zoltán:Igen bevallom elfelejtettem bevenni a gyógyszeremet! DDDD Szilvert:Naná h rajtam lesz!mindig rajtam van!Néha furn is nének rám emiatt az emberkék!De tojok rájuk! DD Eddig mindenkinek tetszett amit csináltam!Barátnőimnek is,kolleganőimnek is! D Csinálokneked is!30-án megnézed majd! Ja!Rájöttem h lehet kijutni Rákoskertig és vissza! Kicsit bonyolult,e 3 óra alatt csak kiérünk! Puszka! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-22 15:17:34 Sziasztok! Bocs, h tegnap nem írtam, de nem volt túl jó kedvem...mindegy, most már jobban vagyok. Szóval, Adri, 30.-án remélem rajtad lesz az a karkötő és akkor meg tom nézni milyeneket csinálsz, mert lehet, h szeretnék majd egyet én is! Györgyi, hát persze, h küldök, meg írok is majd mailt, de valszeg csak szombaton v. vasárnap. De akkor mindenképpen! Puszillak benneteket! Írta: Zoltan Dátum: 2005-04-21 16:26:29 Jajjj...Adrikám, hiába, a korod...cavinton...! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-21 12:06:42 Zoltán:Tegnap oda akartam adni a karkötöt,de elfelejtettem!Későn jutott eszembe sajnos! (( Puszka! Írta: Zoltan Dátum: 2005-04-21 05:44:48 Sziasztok, igen szilvert, az Adri nagyon szép karkötőt tud csinálni, az uncsimnak is csinált! Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-21 03:11:03 szilvert! Ugye majd küldessz nekem a képekből a yahoo-ra?! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-20 23:09:57 szilvert! Igen gyöngyből csinálok karkötöket! Mokusnak már 3 van! Persze az egyik Ibolyka feliratos!Olyan van nekem is csak más szinben! D Györgyi:Majd egy jó nagyot bulizunk 30-án! Ugye szilvert! :PPP Ha kérsz karkötöt szolj v ird be a blogodba! Irni is tudok bele!Pl. mokusnak! DD Puszka! Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-20 20:38:52 Tiszta hülye vagyok! Arra nem is kell mennem, hiszen ott nem lép fel Ibolya! Hiába ez a mai sehogysem az én estém! Eléggé kiakadtam, hogy mégis be kellett jönnöm dolgozni a koncert helyett! Na, mindegy! Rögtön itt van 30-a! Puszi! És köszi, hogy szóltál! Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-20 20:34:55 Ó, hát még ez sem jön össze! De lehet, hogy jobb is lesz a június, azon legalább én is ott tudok lenni! Legalábbis nagyon remélem! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-20 10:31:30 Adri: ) Karkötőket csinálsz? Hm, nem is tudtam...! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-19 23:46:06 szilvert! Az orios rajzod baro jó lett! D Jól rajzolsz! Fogjunk össze!Én karkötöeket csinálok,temeg rajzolsz! :PPPP Puszka! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-19 21:14:29 Zoltán, most vettelek csak észre, valszeg egy időben írtunk, köcci! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-19 21:13:02 Györgyi! Ha erre jársz, olvasd el ezt, Zsuzsa írta az OIRO-n: A Népszavában van egy hosszabb interjú Verával. Bemásolok belőle egy gondolatsort, kommentár nélkül: "Eszembe sem jutott, hogy ne hívjak vendéget, Oláh Ibolyát is elhívtam. Más kérdés, hogy a kiadója nem engedte el a Művészetek Palotájába június 28-ára, a zárókoncertemre. Primitív dolognak tartom a döntésüket. De nem baj, kiváló művész lesz a meglepetésvendégem." http://www.nepszava.hu/default.asp?c Center=article .asp&nID=729815 Na szóval ezek szerint nem május, hanem június és valszeg Ibolya nem is lesz ott! Szal nem fogsz lemaradni semmiről! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-19 21:07:11 Szia Ibolyázóslány! Örülök, h látlak itt, és sajnálom, h az Újpesti koncin nem tudtunk beszélgetni, de majd máskor bepótoljuk, ugye? Hát, az a helyzet, h én csak hobbi szinten rajzolgatok és mostanság nem sok időm van sajna...(főiskola, vizsgák...) Ezt is elég sok nekiállásra rajzoltam és 1-1 alkalommal is több órát dolgoztam rajta. Szal ez a mostani rajz elég nehéz volt, tudod arcot, tekintetet a legnehezebb visszaadni a papíron, de nagy kedvvel csináltam és végül csak elkészült! Ja, és köszi szépen! Gyere máskor is! Puszi! Írta: Zoltan Dátum: 2005-04-19 20:59:04 Halika, szilvert, tényleg nagyon szép az OIRO-s Ibolya rajzod is! Írta: Ibolyázóslány Dátum: 2005-04-19 20:20:28 Szilvert! Gyönyörű a rajzod!! Mennyi idő míg csinálsz egy ilyet?) Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-18 23:51:10 Kihagyni azt h téged megismerjelek!Sok jót hallottam rólad Györgyitől! DD Meg Ibiről se akarok lemaradni!Azt tudom h valami 97-es és 297-es busz megy ki Rákoskertre,de még 100%-san ne tudom! De megoldjuk rem.! D Puszka! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-18 17:36:21 Zoltán, mondtam, h nincs mit, és én is köszönöm a videókat! Írta: Zoltan Dátum: 2005-04-18 16:18:30 Szia szilvert, szeretném modani, hogy amit összeállítottál, rengeteg munka lehetett benne, egyszerűen fantasztikus, és a képet is, nagyon-nagyon köszönöm! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-18 14:32:19 Helló Adri! Akkor jó, mert én nem tom! Amúgy - bár én más nevében nem ígérgetek semmit - szerintem valszeg beférnél valakihez, aki autóval van, de nem bizti...szal azért az jó, ha már busszal is tudod, hogy kell odamenni, akkor tuti, h ott leszel Te is! Örülök! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-18 11:26:38 Azóta rájöttem h lehet kijutni! Ott talizunk! Puszka! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-17 23:14:51 Szilvert! Nem értek valamit!Én mindenkitől kérdem itt a blogba h ki tud kivinni,de senki nem ir vissza!Se zoltán nem visz ki senki! (( Nem tudod h lehet oda kijutni busszal? Puszka! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-17 14:58:21 Györgyi: Igen hazaértem! Láttam az írásod, lehet, h nem ment könnyen, de tényleg jóó lett! Szólj, ha van valami reakció! Pusz Írta: szilvert Dátum: 2005-04-17 14:56:13 Sziasztok! Adri: Már Györgyitől hallottam tegnap a jó hííírt! Nagyon örülök neki! Nekünk is megoldódott, h hogy megyünk ki oda a francba, képzed Joe olyan rendi, h kivisz minket! Szóval akkor Vida-dombon találkozunk!!! Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-17 14:45:17 Szia szilvert! Látom hazaértél! Na, megírtam, amiről beszéltünk. Hát nem ment könnyen! Most már nincs más dolgunk, mint reménykedni! Puszi! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-16 22:44:30 szilvert! Megyek a koncertre 30-án és van hol aludnom is!Megoldodott a problémám! DDDD Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-16 02:35:44 Szia szilvert! Azt elfelejtettem mondani, hogy nem kell ám nagyon sietned haza vasárnap! Tudod, én csak kedden dolgozom legközelebb! Na puszi! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-14 23:59:28 Szia szilvert! Van egy rossz hirem!Nem tudok menni a 30.- i koncerte,csak ha kijön elém valaki Albertfalvára aSavoya Parkhoz,mert meloznom kell!Pár órával előbb elengednek,de többet nem sikerült intéznem! (( Pedig nagyon szeretnék veled talizni! Puszka! Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-14 14:58:48 marci! Azt, hogy "olvasta" nem szó szerint értettem, néha bele - bele nézett a papírba. Ennyi! Írta: marci Dátum: 2005-04-14 13:32:19 Olvassa a saját szövegeit? Háááát! Megtanulhatná igazán! Hány szám szövegét olvasta? Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-13 20:41:43 szilvert:Semiség!Egyszerűen szupi a blogod! DDD Ezeket a dolgokat amiket ide beirtál eddig nem tudtam,de most szerencsére már tudom! Köcce őket!KIRÁLY blog! Írta: Zoltan Dátum: 2005-04-13 18:13:22 Ja, és látom, zsuzs blogja is az új néven van, hogy Devilish Angel=Oláh Ibolya Nagyon pontos vagy, mindenre figyelsz! Írta: Zoltan Dátum: 2005-04-13 18:09:07 Szia szilvert, tényleg jó ez a Tiszadobi ismertető...én olvastam már róla, de egy pár dolog új ebben, pl. a településrészek neveit sem tudtam, meg a gémek...jól tetted hogy ezeket felkutattad...! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-13 15:32:43 Szia Adri! Nem is néztem még, h hányadik vok, de most, h írtad megnéztem, hát a tegnapihoz képest ugrott egy nagyot! Persze azért, mert írtatok bele, köccike! Puszillak! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-13 15:28:46 Kedves Ultraviolet! Ahhoz képest, h mióta "ismerjük" Ibolyát, nem olyan sok szó esett még Tiszadobról, legalábbis úgy emlékszem. Mármint magáról a helyről, mert ugye Tdobi élménybeszámolókat olvashattunk bőven, hisz vannak, akik már 5-6x is voltak az IBK-val. De a helyről magáról nem olyan sok szó esett, pedig hát – mint azt a mellékelt ábra is mutatja - az sem elhanyagolható. Aki még nem járt Tdobon (és valszeg ők vannak többen), lehet, h ezeket a dolgokat is szívesen olvassa és esetleg kedvet kap egy kiránduláshoz. Ezért hát az ismertető. Igen, a kép nekem is nagyon tetszik, Anyácskától kaptam, mikor Tiszadobon voltunk. Írta: szilvert Dátum: 2005-04-13 15:01:42 Sziasztok! Szia Zoltán! Örülök, h teccik! Igen, mégsem kellett várni, de bizti 5 év múlva karácsonykor is lesz konci, én már azt is várom!) Ja, de persze az Fehérváron lesz!:P Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-13 12:07:18 Tök jól feljött a blogod a listán!Épp azt néztem! ))) Nagyon jól csinálod,ill. vezeted a blogod! DD Puszka mindenkinek! Írta: ultraviolet Dátum: 2005-04-13 11:05:35 Kedves Szilvert! Nagyon kellemes lett a Tiszadobról szóló ismertetőd. Részletes és kimerítő. Örömmel olvastam és csak ajánlani tudom mindenki számára. A fotó is pazar, megkapó! Gratulálok! Írta: Zoltan Dátum: 2005-04-12 23:47:37 Szia szilvert! Egyszerűen zseniális lett a blogod! Ahogy kicsilany is írta, linkajánló, meg minden...Állati jó lett! És mégsem kellett várni...a szekszárdi koncira 5 évet....!! ;-))))) Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-12 22:02:52 ))))))) Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-12 22:01:28 szilvert:Oks megoldjuk! De alegjobb az egész koncertben az volt mikor szinte alig lehetett Ibi hsngját hallani,mert vele együtt énekelte mindenki a hazám-ot!Fantasztikus volt! Györgyi pihenjél,mert alig aludtál! ))) Puszka! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-12 21:55:12 Györgyi, most olvastam a mailed! A L U G G G G Y Á L !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jó éjt! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-12 21:50:59 Hát, valahogy gondoltam! )) De azt is, h jól jött ki belőle! Mindig mindenből jól jön ki végül! Ehhez is tehetség kell és az önirónia sem árt! Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-12 21:48:09 Olvasta, de most sem énekelte hiba nélkül! Aztán persze kinevette saját magát! Aranyos volt, jól jött ki belőle! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-12 21:47:45 Sziasztok! Györgyi!!! Nagyon köszi a beszámolót és azt is, h ide írtad be! Hmm, Ibolya olvasta a szöveget, jellemző! )) Figyi, és a Találjmárrámnál is olvasta? Szóval most hiba nélkül énekelte?, mert azt a számot még egyx sem hallottam tőle az eredeti szöveggel, az eredeti sorrendben a sorokat! "Hadd csináljak úgy...")) Igen, szombaton ott leszünk! Csak már lenne szombat! Ja, és tudod, h szeretem a regényeket! ) Adri: valahogy biztos megoldjuk! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-12 21:46:58 szilvert:Igérem megprobálok elmenni,de nem tudok h kimenni! ( Ill. az még megoldható,de a visszaút már gázosabb! Jó a cd amit Györgyinek csináltál!Utközben meghallgattuk! D Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-12 21:46:42 Bocs a "regényért"! Írta: Györgyi Dátum: 2005-04-12 21:46:21 Szia szilvert! Ígéretemhez híven, most megpróbálkozom a tegnapi koncert elmesélésével. Megtették már páran előttem, Őket ismételni nem szeretném, de megpróbálok azért összehozni valamit. Tehát, miután összegyűlt a csapat a Lurdy háznál elindultunk, hogy megkeressük és felvegyük Adriékat. Miután ez megtörtént elindultunk Szekszárd irányába, szorosan egymást követve. Két kocsival voltunk, az egyikben Zoltán, Csilla és Joe ült, a másikban wpetya, Adri, Zoli(2) és én. a követés egész jól sikerült, az út során csak egyszer veszítettük el egymást. Már 8 órakor a Club előtt voltunk, ahol találkoztunk msmesterrel, aki volt olyan kedves és bevitt bennünket, így kicsit beleláthattunk a próbába is. Jó volt újra Ibolyát látni, hallani, már mindannyian nagyon vártuk, hogy elkezdődjön a koncert. Nos, erre úgy fél 10 körül került sor. Mi szokás szerint elől, a színpad jobb oldalán álltunk. Én történetesen pont a hangfal mellett. Már a koncert kezdeténél rájöttem, hogy ez eléggé elhibázott lépés volt a részemről és szinte biztos voltam benne, hogy rojtos dobhártyával fogok hazajönni. Ibolya szokás szerint hozta a formáját, aranyos volt és sokat bolondozott. A szövegeket időnként a saját cd-jének a borítójáról olvasta, persze még ígysem sikerült mindíg tökéletesen! Mindezt olyan helyesen adta elő, hogy nem hiszem, hogy akár a közönség egyetlen tagja is neheztelt volna rá ezért! A számok a megszokott sorrendben hangzottak el, kivéve az Embertelen dalt, mert az vmilyen oknál fogva kimaradt. Nagyon sajnáltam, mert ez az egyik kedvencem! Mindent összevetve nagyon jó hangulatú koncert volt! A közönség szinte folyamatosan tapsolt, énekelt stb, aminek szemmel láthatólag Ibolya is nagyon örült! Sajnos azonban egyszer ennek is vége lett! A közönség persze ráadást követelt, aminek meg is lett az eredménye, először a Ringasd el magad, majd a Nem kell hangzott el. Utána még kicsit maradtunk, hiszen a koncert végeztével a buli folytatódott tovább, majd kis idő múlva elindultunk hazafelé. És ekkor következett a hazaút, a szokásos kalandokkal! Először benzinkutakat kerestünk mindenfelé, majd mint ahogy Adri is említi a Kiscsapat blogba jött az az eset amikor egy "lerobbant" kocsival találkoztunk, majd épp hogy elértük Budapestet "üldözőbe vett" egy rendőrautó. Az út során a fiúk jól elszórakoztatták egymást, én már nagyon fáradt voltam, így kevésbé voltam kommunkatív hangulatban, így mi Adrival cd-t hallgattunk. Na és végül, olyan 3 óra körül hazaértünk (ki kicsit előbb, ki kicsit később). Szerencsétlenségemre ma pont dolgoztam, így érthető módon nem voltam túl lelkes, amikor 6-kor megszólalt az óra! Szóval nagyon jól telt a tegnap este, köszönet érte mindenkinek! Sajnálom, hogy nem tudtál ott lenni! De rögtön itt a szombat és azon ugye mindketten ott leszünk! Írta: szilvert Dátum: 2005-04-12 19:44:43 Szia zsuzs! Köszi. A Te blogod a Devilish Angels ugye? Mert azt én is szoktam olvasgatni. Bár most nem tudom mi van vele, rákattintottam a linkre, de valamiért nem akar bejönni a blogod...(lehet, h azért mert épp most írsz bele bejegyzést? 19:38) Írta: szilvert Dátum: 2005-04-12 19:42:37 Helló Adri! Már olvastam a beszámolóitokat és örülök, h ilyen jól sikerült a konci, meg a tali a többiekkel. De én is meg szeretnélek ismerni, ugyhogy 30.-án ott kell lenned!!! Írta: zsuzs Dátum: 2005-04-12 15:40:54 Szia!nagyon jó a blog!!nagyon tetszik!!!!!gratu!! Írta: Adri22 Dátum: 2005-04-12 15:06:10 Szia szilvert! Tök jó h beraktad ezeket az infókat Ibolyáról!És a képek is nagyon jók! A Szekszárdi koncert szupi volt,sajnálom h te nem tudtál jönni! ( Megismertem pár emberkét!Pozitívan csalodtam!Györgyi nagyon jó fej,Petya is és csilláék is azok voltak! Részletes beszámólot a koncertről csilla irta ibofan blogjába kiegészitve pár dologgal!Én is irtam picit meg Joe is! Remélem h 30.-án tufunk talizni!Elvilg tudnék menni!A visszaut a gond! :S ( Puszka! .
süti beállítások módosítása