Schmidt Vera: Nézhetnélek

.

Míg Ibolya immár a 2. albumát készíti, úgy tűnik végre Schmidt Vera is elindult a saját útján. Nagy örömmel írhatom: VÉGRE MEGJELENT SVERA 1. ÖNÁLLÓ ALBUMA IS! :) GRATULA VERUS! 

Nekem Ibolya után a Mega1.-ből SVera volt a másik kedvencem. Furcsa, mivel Ibolyával elég ellentétes személyiségűek, stílusúak, mondhatni a két véglet, mégis ők ketten voltak, akik éneke, hangja, személyisége megérintett. Szorítottam Verának is minden Megadöntőn, szegény sokszor nem érdemelte meg a zsűri rossz kritikáját, egy-két alkalmat kivéve. Bár lelkileg nagyon nehéz lehetett minden héten úgy kiállni, hogy tudta, a zsűri őt nem szeretné már a csapatban látni, de szerencsére nem adta fel idő előtt, és persze a közönség, a rajongói kitartása is nyilván nagyban segítették, hogy legyen elég ereje végigcsinálni.

A Megasztár után kicsit aggódtam, hogy esetleg majd eltűnik és nem lesz lemeze, de azért reménykedtem, hogy nem hagyja abba az éneklést és megtalálja a helyét a pályán. Hát úgy tűnik ez most sikerült, legalábbis elindult valami. Sok sikert kívánok Verának, és remélem lesz folytatás!

A lemezt még nem volt alkalmam meghallgatni, de amint tudom beszerzem, mert már nagyon kíváncsi vagyok rá. Rajta van a korongon az album címadó dala, amit már jól ismerünk, Vera szerzeménye, a „Nézhetnélek”. Ezen kívül a többi tíz szám szinte mindegyikét ő írta, olyanok közreműködéséval, mint pl. Jamie Winchester. Úgy tudom Vera lemezbemutató koncerteket tervez a közeljövőben. Eddig egyszer hallottam még csak SVerát élőben énekelni a Debreceni megakoncerten tavaly, de biztosan meghallgatom legalább egyszer egy saját önálló koncertjén is. Remélem nem is olyan sokára. :)

A lemez dalai: 

1. Ébredésre (zene & szöveg: Schmidt Vera)

2. Ne bántsd őt (zene & szöveg: Schmidt Vera)

3. Süvít a szél (zene: Jamie Winchester, szöveg: Schmidt Vera és Szepessy Gábor)

4. Késői találkozás (zene: Jamie Winchester, szöveg: Schmidt Vera)

5. Nézhetnélek (zene & szöveg: Schmidt Vera)

6. Írj nekem egy dalt (zene & szöveg: Schmidt Vera)

7. Életem szerelme (zene: Jamie Winchester, szöveg: Schmidt Vera)

8. Szeretsz és féltesz (zene & szöveg: Schmidt Vera)

9. Valaki hitesse el (zene & szöveg: Schmidt Vera)

10. Ne veszítsd el (zene: Schmidt Vera, szöveg: Teravágimov Pál)

11. Vízcseppek (zene & szöveg: Schmidt Vera)

A lemez már kapható a nagyobb zeneboltokban, illetve áruházakban! 

SVera első lemezének borítója

Nézhetnélek

„Mesélek egy kicsit a szám keletkezéséről. Lehet félreérthetően fogalmaztam korábban, az igazság az, hogy fogalmam sincs, mikor véstem le papírra az eredeti változatot, de azt tudom, hogy miről énekelek benne! Azt hiszem, az első sor kollégiumi körülmények között íródott. Úgy emlékszem, éppen az frusztrált, hogy már mindenki alszik, s így alapvetően leoltottuk a lámpákat, én meg sötétben kutattam (nem mintha nem gyújthattam volna villanyt, bocsánat, kapcsolhattam volna, csak nem akartam felébreszteni a szobatársaimat), de mindenképpen szerettem volna leírni pár gondolatot. Összemontázsolva az akkori életérzésemet ezzel az élethelyzettel...a múzsa homlokon csókolt és megszületett az első versszak...

Abban az időben arra kellett rájönnöm, hogy van, amikor senki sem dönthet helyettem, s hogy az életemet szegélyező nehézségeket, azok megküzdését senki sem vállalhatja át... egész egyszerűen azért, mert épp az a harc alakít, épp az erősít.

A hatalom, pénz csábításától féltettem egyik barátomat, akit, attól tartottam, magával ránt a sötét vákuum.

A szám következő sorait azért írtam át, mert az elődöntő idején már egészen más érezések voltak bennem. Istenről már nem az aggodalom barázdái, hanem a hihetetlen hajnalok, a bizalom, és az, hogy ha tele is vagyok gyengeséggel, nem ez számít, s hogy minden, amim van, Tőle van...ezek jutottak eszembe.

Az utolsó sorok arról az emberről szólnak, akinek a szeméből, épp az énekléssel kapcsolatos álmaimat illetően, mindig lankadhatatlan bíztatás és töretlen hit tükröződött! Mikor megtorpantam, nem láttam tovább értelmet, erőt öntött belém!” (SVera)

.

SVera lemezének dalaiba belehallgathattok (a "dalok" fül alatt): ITT

.

NÉZHETNÉLEK

(zene & szöveg: Schmidt Vera)

Nézhetnélek, ha lenne fény.

Nem ismersz, és nem ismerlek még,

de ha felnevetsz, darabokra hullok szét.

Lázzal, vérrel perelek.

Csatáimat nem vívhatod meg.

S nem akarlak már, vagy egészen, merészen.

Hatalom és pénz, ha csókol,

megszédülve lenn a porból,

fent a porról néha hallgass, mert elvakulsz!

Láttam Őt és keresem,

minden hajnallal mást és mást üzen,

minden Tőle van, vértez és felemel.

S most nézhetnélek, szememben fény.

Nem ismersz, és nem ismerlek még,

de ha felnevetsz, létrehívod álmaim.

SVera a Megasztárban

És végül egy kis Megasztáros visszapillantás Vera szemszögéből:

SCHMIDT VERA: NÉZHETNÉLEK

(A Megasztár elődöntőjén és második döntőjén énekelt dal)

Honnan a bátorság, hogy egy esetlen számot el merjek játszani. Tudhatnám már, semmi sincs véletlenül.

BEATLES: NORWEGIAN WOOD

(A Megasztár harmadik döntőjén énekelt dal)

A zenei alap minden várakozásomat felülmúlta. A szívem a norvég erdőkbe szökött, tagjaim nehézkesen forognak, annyi, de annyi minden leláncol még...papírgalacsinnal dobálnak...nem baj...legközelebb összeszedem magam.

SEAL: KISS FROM A ROSE

(A Megasztár negyedik döntőjén énekelt dal)

...félek...három napja nincs hangom...a színpadon csoda történik...szinte kiszakad belőlem a rózsa csókja...pillanatokra még a szívem is megáll...hangtalan száll tovább, ami erőt adott...észrevétlen tűnik el a fények között...senki sem látja...kereszttűzben állok...mindenki az én nevemet mondja...a közönség mégis bent tart....legközelebbre összeszedem magam...

PHIL COLLINS: YOU WILL BE IN MY HEART

(A Megasztár ötödik döntőjén énekelt dal)

...egy egész nyár fűz ehhez a dalhoz...Minden sora egy-egy újabb nap kezdetét idézi. Egy kisfiú felhőtlen kacagását...mellette nem lehetett mást tenni, mint teljes odaadással játszani. Játszani, mintha az élet másból nem is állna...felszabadult órák hosszú sora...A Kedves szemébe nézve énekelek...vajon most sikerül-e, tetszeni fog-e...mégtöbb papírgalacsin vár...félek...ez vagyok...mitől leszek más...a zsűri betart...a közönség kitart...Márcsak egy biztos: Téged mindig a szívemben hordozlak...

U2: I STILL HAVEN'T FOUND WHAT I'M LOOKING FOR

(A Megasztár hatodik döntőjén énekelt dal)

...az utolsó percekig rettegek...most már minden tagomat nevetségesnek érzem...ha eddig nem is, most már sikerült elérni, hogy szánalmasnak véljem mindazt, ami vagyok!...egy igazi barát nyújtja kezét...felemeli arcomat...valahonnan, nagyon messziről a remény sugarai...

Ima ez a dal Istenhez...Két perc...áttört az áttörhetetlennek tűnő fal...mosoly...nagy-nagy taps...elégedettség az arcokon...a műsornak vége...keresném azokat, akiknek a kritikájuk most pozitív volt, hátha beszélhetnénk...de mind elmentek már...Az igaz barátok várnak! A Kedves megölel végtelen karjaival...

DIDO: THANK YOU

(A Megasztár hetedik döntőjén énekelt dal)

Ha lúd, legyen kövér! Pizsama, vagy az általam hozott, kicsit megfakult ruha. Hosszú szoknyában és fűzőben mégsem lehet eljátszani egy kicsit másnapos reggelt...A pizsama nyer!...már hiányzik...hol vannak a papírgalacsinok...úgy megszoktam őket... :-)

MÁTÉ PÉTER: MINDEN SZÓNÁL TÖBBET ÉR EGY DAL

(A Megasztár nyolcadik döntőjén énekelt első dal)

Ezt a dalt nem én választottam...

DEMJÉN FERENC (V'MOTO ROCK): VÁRJ, MÍG FELKEL MAJD A NAP

(A Megasztár nyolcadik döntőjén énekelt második dal)

Mai napig, akkor szeretem elénekelni ezt a dalt, amikor a közönség együtt énekli velem. Mamámnak énekelek. Alig látom...inkább érzem őt! (A kontaktlencsém már készülőben :-) ) Minden vágyam, hogy a nagy tömegben elhitessem vele, nincs értelem nélküli nehézség, s hogy bármi is történjen, csoda ő nekem! Minden vágyam, hogy kifejezzem neki, mennyire köszönöm, hogy itt van, és nem érzem természetesnek, hogy órákat utazik értem...A zongora kísér csak...vajon "bolond tüzem alágyújt-e szíveknek..."...papírgalacsinhegyek!...nem is tudom...a könnyeimmel küszködöm...Megtörtek!...végig hull a könnyem, a szünetben is, amíg aláírom apró manók, meg felnőttek sokaságának papírjait. S végül rá kell jönnöm, nem lehet mindenkinek megfelelnem. Nem kell! Sőt! Nem szabad mindenkinek a véleményét ugyanolyan súllyal fogadnom! A biztonsági őrök rutinosak. Most már gyorsan kitessékelnek mindenkit. Az igaz barátok kint várnak...Megvárnak, átölelnek!

FRANK & NANCY SINATRA (ROBBIE WILLIAMS & NICOLE KIDMAN): SOMETHING STUPID

(A Megasztár kilencedik döntőjén énekelt első dal Szikora Róberttel)

Már a műsor előtt érzem, ez az én napom...nem szeretem ezt a dalt..

PHIL COLLINS: ANOTHER DAY IN THE PARADISE

(A Megasztár kilencedik döntőjén énekelt második dal Gáspár Lacival)

Ezért szeretek duettet énekelni...megszűnt minden...fények és kritikák...amikor hiszel valamiben, legyőz minden félelmet. És erőt ad a legnehezebb pillanatokban, segít szembe nézni "minden farkasok urával"... mosoly arcomon...a függönyt "leeresztik"...újra csoda történt... "keringő egy határtalan, felfelé ívelő spirálon.." 

Verus

Szerző: szilvert  2006.02.21. 20:37 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ibolyasvisszapill.blog.hu/api/trackback/id/tr996383143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Régi tv2-es blogból áthozva (28) 2006.04.06. 17:54:07

Írta: Adri22 Dátum: 2005-07-20 13:17:04 Szilvert:Oksa-moksa! )) Györgyi:ÁLLAT!!!!!! Emese:Én is viszek majd max. nem használom! :P Joe:Örülök h taliztunk! D Pusszka! Írta: Joe Dátum: 2005-07-20 10:12:34 Naná hogy SVERA!!! Nem tudom, hogy történhetett ez, siettem már... Írta: Györgyi Dátum: 2005-07-20 02:53:38 Sziasztok! Megyek!!!!! szilvert! Hát majdnem kitaláltad! Annyi a különbség, hogy nem nappalos után kell maradnom éjszakára, hanem éjszaka után nappalra. Így kissé hosszúra nyúlik majd a hétvégém. Pénteken találkozunk! Puszi mindenkinek! Írta: szilvert Dátum: 2005-07-19 19:17:08 Hellósztok! Joe: TVeraaa??? Ne idegesítsél Joe!!! SVERA!!! Gondolom, csak elírás volt, ugye? Hát remélem! Szilvia: Szia! Örülök, h benéztél hozzám és hogy te is kedveled SVerát. Én meg még csak 1x hallottam élőben, de majd bepótolom! Szólók, ha tudok valamit koncertidőpontokról, de gondolom a http://www.schmidtvera.hu/ oldalon majd fenntlesznek, ha lesznek koncik. Igen a hétvége nagyon jól sikerült! Kövire gyere! Dejó, h Te is jössz pénteken! Biztos klassz lesz megint a Mega3 előkészítő! Akkor pénteken talizunk! Pussz! Írta: Joe Dátum: 2005-07-19 18:04:16 Szilvert, klassz vagy megint... Nekem is bejön a TVera, de még nem hallgattam bele... Most rohanok, akkor pénteken... 19JUL, 18h Írta: Szilvia Dátum: 2005-07-19 13:11:03 Szia szilvert! Hú, de megleptél, hogy most benéztem a blogodba. Nem is tudtam, hogy Te is szereted Smidt Verát. Én is nagyon megkedveltem, tisztelem és becsülöm az ember szeretetet benne. Sajnos csak kétszer volt alkalmam élőben hallani, de ha lesz koncertturnéja itt Pesten, akkor egyre biztosan elmegyek. Szóval majd gondolj rám, ha megtudsz valamilyen időpontot. Hallottam Emesétől, hogy nagyon jól sikerült a hétvége. Ennek igazán örülök!!! Persze közben sajnálom, hogy nem lehettem ott, de remélem egyszer összejön, hogy Veletek együtt lemehetek Tiszadobra. Pénteken céges összejövetelünk lesz délután vidéken, remélem időben visszaérkezem Pestre és akkor megyek én is. Puszi Írta: szilvert Dátum: 2005-07-19 12:09:10 Sziasztok! Györgyi: De jó lenne, ha jönnél! Sőt, muszáj jönnöd!!! Télleg milyen árat kell fizetned? Csak nem nappalozás után éjszakázni kell, mert az azért durva lenne! Ma megírom emilben, amit beszéltünk, meg küldök 2 számot is a yahoo-ra. Emese: Fényképezőt azért viszek, max nem használom..:P Adri: Oké, én is viszem neked! msmester: Ha minden jól megy, ott leszek és viszem neked a CD-t is. Pusssz Nektek! Írta: Adri22 Dátum: 2005-07-19 09:16:25 emese:Igy van!nagyot bulizunk! DD Szilvert:Péntekre valósztinű h viszem a képeket cd-n! D Pusszka!Akkor pénteken! Írta: msmester Dátum: 2005-07-19 06:04:46 Mega3 előkészítő! http:/ /mega3.blog.tv2.hu MEGHÍVÓ péntek estére. Fellép még: KANDECH EVELYNE. Írta: Emese Dátum: 2005-07-19 01:34:46 Sziasztok! Györgyi, milyen árat kell érte "fizetned"? Azért remélem, hogy össze tudod hozni... Csak fényképezőt ne hozzunk!!!, ugye, Szilvert? :-)) Adri, és még milyen jó lesz majd bulizni! pusz Írta: Adri22 Dátum: 2005-07-18 22:00:10 Györgyi:Most án mondom h gyere!Jönnöd kell! )) Szilvert: ))))) Emese:Nagyon jó volt bulizni! Mindenkinek:Pénteken talizunk! DD Pusszka! Írta: Györgyi Dátum: 2005-07-18 20:46:47 Sziasztok! Alakulgat a pénteki dolog, bár hatalmas az ár, amit "fizetnem" kell érte. Valószínűleg nem vagyok normális ha belemegyek. De szerintem belemegyek. Puszi! Írta: Emese Dátum: 2005-07-14 22:33:07 Szia Szilvert, sziasztok! Pár óra és látjuk egymást, de gondoltam, azért beköszönök, ha már itt vagyok :-) pusz Mindenkinek Írta: szilvert Dátum: 2005-07-14 22:31:55 Hellósztok! Rossi: Nahát, úgy látom szépen gyűlik az SVera kedvekő Ibolyások tábora is! Adri: Nincs mit! Akkor holnap! Ibolyázóslány: Köszi és viszont! Jó utat Horvátországba! Vigyázz magadra! Mókus: Jaja, yeyeeee! ) Mindenkinek szép hétvégét! Pusssssssssssssssz! Írta: Mókus Dátum: 2005-07-14 12:29:58 Vazze meglatogatom a regi helyeket ahol tavaly szetultem magam, es hatha meglatom meg a Ricseket is akiket ott ismertem meg!! YEYE D )) Írta: Ibolyázóslány Dátum: 2005-07-14 12:29:38 Érezzétek jól magatokat Írta: Adri22 Dátum: 2005-07-14 12:02:20 Szilvert:Köcce! ))))) Holnap tali mindenkivel! DD Pusszka! Írta: Rossi Dátum: 2005-07-13 23:37:15 Szia Szilvert! Király ötlet ez a 2 véglet. Akár hiszed , akár nem, de Ibolya után nekem is S Vera volt a kedvencem a Mega 1-ben. Szeretem a lelkivilágát. Tiszta és öszinte. Jó hétvégét Neked is! Pussz Írta: szilvert Dátum: 2005-07-13 20:39:55 Helló mindenkinek! ofi: Köszi! Adri: Köszi, a képekkel kapcs. pedig egyetértek, nagyon szépek! Zoltán: Tudom már mondtad és örülök, hogy te is kedveled! Ibolyázóslány: Szerintem is! Györgyi, Emese, Adri: A jegyeket már vasárnap megvettem, minden ok velük, csak elfelejtettem megírni nektek! Pusssssssssssssssssz! Írta: Ibolyázóslány Dátum: 2005-07-13 19:02:52 Nagyon szép a cd borítója!! Írta: Zoltan Dátum: 2005-07-13 00:35:55 Szia szilvert, örülök, h foglalkozol S. Verával is, én is biztos, hogy meg fogom venni Vera lemezét, mert nekem is Ibolya után ő volt a kedvencem...pedig tényleg 2 véglet... 05 07 12 00.40 Írta: Adri22 Dátum: 2005-07-13 00:09:25 Te ezek a képek nagyon jók!SVera is jó! DD A2 véglet kép meg állati! Szilvert:Most is nagyot alkottál! :PP )) Pusszka! Írta: ofi Dátum: 2005-07-12 21:03:17 Tök jó az a "2 véglet " kép..........!!!!!!!! Puszi!!!!!!!!! Írta: szilvert Dátum: 2005-07-12 18:58:34 Emese: Naná, hogy hírdetlek! Figyelem figyelem, aki msemesét szeretne olvasni, annak tessék megnézni MSE újdonsült blogját! D (balra a linkeknél: Electrical Storm!) Mókus: Igen, meg fogom venni SVera lemezét, hamarosan. Egyébként megvan még GLacié és Leslié, de azokat nem vettem meg, csak megvan. Írta: Mókus Dátum: 2005-07-12 18:44:33 Ez nagyon bejön nekem is !! D Tok jo, te megveszed vera lemezet?? ibolyaen kivul eddig kie van meg ?? NEkem senkie!! D HEHE! D Írta: Emese Dátum: 2005-07-12 15:46:39 Szia Szilvert! Nagyon kedves Tőled, hogy hirdetsz engem :-) Tetszik ez az Ibolya-Vera két véglet dolog, nagyon ötletes! Pusz MSE Írta: szilvert Dátum: 2005-07-12 15:14:36 Helló kis gonosz! Igen, ott voltam a Debreceni megakoncin tavaly júl 18.-án. És valóban beszéltem az egyik fotóssal is a színpad jobb oldalánál, de csak pár szót, ő msmester és fehér sapkában volt. Ezek szerint Te is ott voltál, ugye? Lehet, hogy engem láttál, nem tudom rám gondolsz-e. Írta: kis gonosz Dátum: 2005-07-12 14:58:14 Hello! Szilvert te ott voltál a tavalyi debreceni konin(júl 18)? Te voltál aki beszéltél az egyik fotóssal? Is,erős a név. .
süti beállítások módosítása